امروز به دلیل افزایش شایان ذکر رقابت در عرصه اینترنت ،مبحث سئو و بهینه سازی وب سایت از جمله مباحث حساس و بحث بر
انگیز است. از این رو انتخاب شرکت و مجری مناسب پروژه و کمپن سئو و بازاریابی اینترنتی امری دشوار است که نیاز به بررسی و دقت فراوان دارد.
بهینه سازی سایت و افزایش بازدید کننده یک وب سایت امری است که نیاز به برنامه ریزی ، هدف گذاری و اجرای منظم دارد ،که در غیر این صورت منجر به ایجاد لطمات جبران ناپذیری به وب سایت هدف می شود.
از اینرو در زیر روش کار و روند یک پروژه بهینه سازی هدفمند که در وب برند ، شرح مختصری داده ایم که به 4 فاز تحلیل و بررسی ، استراتژی گسترش ، پیاده سازی و مدیریت تقسیم شده است.
فاز اول : تحلیل و بررسی
- تحلیل و بررسی ساختار سایت حاضر و روند ثبت سایت در گوگل.
- رتبه حال حاضر سایت ، سن دامین و مدت زمانی که دامین ثبت شده است.
- بررسی محبوبیت لینک ها ورودی و روند لینکدهی داخلی.
- بررسی نسبت لینک های خروجی به لینک های ورودی.
- بازنگری کیفیت، تناسب و محل استقرار لینک های موجود .
- تشخیص میزان لینک های no-follow and follow.
- تحلیل و بررسی متا تگ ها ، تگ های اچ 1 و تگ های تایتل توسط موتور جستجو.
- ترافیک حال حاضر سایت و کلمات کلیدی که ایجاد ترافیک می کنند.
- تشخیص رقبا در کلمات کلیدی .
- بررسی فراوانی افزایش و برروز رسانی مطالب.
- تحلیل چگالی کلمات کلیدی در سایت.
- پیدا کردن صفحات دیانامیک و URL های نامناسب.
- بررسی نقشه سایت از جهت صحت و تناوب برروز رسانی.
- رتبه حال حاضر سایت.
فاز دوم : استراتژی گسترش
- آنالیز کلمات کلیدی برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی که طول در کمپین درموتور جستجو به نتیجه و رتبه برسد بر اساس میزان و محبوبیت جستجو و مرتبط بودن به سایت.
- مرور تغییرات خاص مورد نیاز سایت متناسب با ساختار سایت ( مانند نقشه سایت ، تگه های تایتل، تگ های اچ 1، متا نگ ها، تگ های سر برگ و غیره) .
- تعیین نیاز کلی از جهت افزودن مطالب جدید در سایت و چگونگی اینکه مطالب شامل چه حزئیاتی باشد.
- ایجاد استراتژی ایجاد لینک دقیق و حساب شده متمرکز بر منابع مختلف همانند پست های بلاگی، لینک های واقعی، اصلاح لینک، لینک های نوار کناری، لینک های فوتر، پست های دانشنامه ای و دیگر منابع.
- آنالیزه موارد بلفوه بلاگ ها و خبرنامه ها برای بهبوده فراوانی مطالب مرتبط موجود در سایت.
- گسترش طرح عملکرد برای شروع کمپین.
فاز سوم : پیاده سازی
- نشست استراتژیک ابتدایی ، معرفی مدیر مالی مشتری.
- نهایی سازی کلمات کلیدی اصلی .
- آغاز طرح مشخص شده در فاز دوم.
فاز چهارم : مدیریت
- زمانی که کمپین عملیاتی شد ما برروز رسانی هفتگی از آمار عمکرد در روند کار برنامه ماهانه شما فراهم می کنم.
- مدیر مالی شما برای مذاکره در هر زمانی که سوالی مطرح شود حاضر است
- ما هر ماه بازنگری همراه با جزئیاتی از تمامی خدماتی که انجام شده، لینک های ورودی که گسترش پیدا کرده و حزئیات گزارش رتبه بندی که شامل تغییر رتبه نسبت به ماه قبل می شود فراهم می آوریم.
- پیگری ماهانه تلفنی که در نتیجه مذاکزه ماه قبل در زمینه اجرای برنامه برای ماه قبل بوده است بازبینی می شود.