در سالیان اخیر در زمینه طراحی سایت و روش های معرفی سایت تحویلات گسترده ای ایجاده است . در روز های اولیه گسترش و ایجاد بازاریابی اینترنتی شرکت ها و سازمان ها تمامی کاتالوگ ها، آگهی های تبلیغاتی، پست الکترونیک ، بیانیه خبری و سایر موارد مربوط به بازاریابی را جمع آوری کرده ودر اختیار شرکت طراحی سایت خود قرار می دادند و انتظار داشتند از این کار نتیجه مطلوبی بدست آورند . با ادامه روند، سازمان ها دچار نوعی کاتالوگ گرایی شدند. اما باید گفت در عرصه بازاریابی اینترنتی ، دیگر روش کاتالوگ گرایی مورد قبول و با صرفه نیست .وب سایت های موفقی که امروز شاهد آن هستیم ، طراحی آنها براساس یکی از معیارهای ذیل بوده است:
- هدف سازمان از راه اندازی سایت.
- تعیین نیازها ، خواست ها و انتظارات از بازارهای هدف.
- محصولات و خدماتی که عرضه می شود.
با در نظر داشتن این اصول و مبانی و درک صحیح از بازاریابی اینترنتی ، طراحی سایت مفهومی فراتر ازیک قالب گرافیکی پیدا می کند و تبدیل به ابزاری هوشمند و پویا در رونق بخشیدن به کسب و کار شما و در نهایت سود آوری روز افزون می شود.