آیا می دانید با وجود میلیونها وب سایت دستیابی به ببنندگان بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند، چگونه می توانید ببنندگان سایت خودرا افزایش دهید؟ اگر از مردم پرسیده شود ، آیا آنها در بازاریابی هم می کنند ، پاسخ می دهد " بله ما یک وب سایت داریم" . اما داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله کاملاً متفاوت است. وب سایت مجموعه ای از اسناد ، تصاویر و فایل های گرافیکی است که عموم مردم می توانند بوسیله اینترنت از آن استفاده کنند . این در حالی است که برای بازاریابی در اینترنت ، طراحی سایت باید به گونه ای باشد که اهداف آنلاین را تامین نموده و با در نظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این ، بازاریابی در اینترنت ، مشتمل بر تلاش برا دستیابی به بازار هدف آنلاین جلب توجه به وب سایت، ترغیب آنها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.
وجود وب سایت به خودی خود پر اهمیت است ، اما اگر کسی از وجود سایتی خبر نداشته باشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این که بروشور محصولات که به طرز عالی طراحی و چاپ شده در کشوی میز مدیر فروش شرکت از دیدرس به دور باشد. هدف ما در بازاریابی اینترنتی وب کار و حرفه شما این است که وب سایت شما را از سایتی منزوی و بدون سود به سایت پول ساز و مفید در برند سازی مبدل کنیم.